از لوگو چه می دانید؟

لوگو، نشان، علامت تجاری و یا سمبل، تفاوتی ندارد آن را چه بنامیم آن چه مهم است این است که این  تصویر هویت کسب و کار را نمایش می دهد .بنابراین، به سادگی می توان به این نتیجه رسید که لوگو چهره ی کسب و کار به حساب می آید، در حالی که برند شخصیت یک کسب و کار می باشد.

لوگو  یک شرکت آن چیزی است که در تمامی جهان پس از مشاهده شدن بلافاصله یادآور آن برند خاص می باشد. این تعریف شاید بسیار ساده به نظر برسد اما به خوبی گویای اهمیت و قدرت یک لوگو است. کمپانی ها به کمک لوگو ها شناخته شده و هویت پیدا می کنند، چرا که یک لوگو نخستین چیزی است که مردم به واسطه ی آن با کمپانی ارتباط برقرار می کنند، بنابراین برای موفقیت در جلب نظر مردم باید لوگو شرکت به درستی انتخاب شود.

برای طراحی لوگو لازم است ابتدا پیام اصلی برند درک شود، چرا که این همان چیزی است که لوگو به پشتوانه ی آن می تواند موجودیت خود را داشته باشد.

 

بهترین شیوه های طراحی لوگو کدامند؟

لوگو های موفق مخاطبان خود را به کمک یک میانبر ذهنی ساده آماده می سازند تا به سرعت و به راحتی تشخیص دهند تا این نشان به چه کسب و کاری تعلق دارد، طبیعی است که به کار بردن طرحی بیش از حد پیچیده، تشخیص را برای مخاطب سخت کرده و از موفق عمل کردن لوگو جلوگیری می کند.

ایجاد یک نمایش بصری تاثیر گذار که معرف یک برند است، نیازمند دانشی فراتر از طراحی گرافیک می باشد. همانند هر خط کاری که نیازمند مجموعه ای از مهارت های گوناگون است، طراحی لوگو نیز نیازمند مجموعه ای از مهارت های عملی، تجربیات و اطلاعات مرتبط می باشد.

طراحی اولیه داشته باشد

طراحی اولیه یکی از مهم ترین بخش های هر طراحی به حساب می آید، پریدن پشت سیستم کامپیوتر و به سرعت پرداختن به طراحی، تنها خلاقیت را محدود کرده و زمان هدر می دهد تا نهایتا یک طرح نه چندان قوی ایجاد شود زمانی که در ابتدا طرح های اولیه روی کاغذ می آیند ، در حقیقت خلاقیت امکان داشتن آزادی بیشتری دارد و این امر سبب می گردد تا بیش از یک ایده به ذهن خطور کند، که شاید در زمان نه چندان زیادی کاغذ ها را پر کرده باشد. سپس در مرحله بعد می توان برای اصلاحات ایده ها از کامپیوتر استفاده نمود.

بهترین حالت زمانی است که در حدود بیست تا سی طرح اولیه در دست باشد که بهتر است در شاخه های مختلفی از ایده ها طبقه بندی شوند. حتی اگر در نهایت هیچ یک از آنها به کارگرفته نشود، باید از ابتدا شروع کرده و این مراحل را طی شود تا در نهایت بهترین ایده ی ممکن یافت و مورد استفاده قرار گیرد.

یک طراح موثر و ماهر برای این مرحله نسبت به مراحل دیگر زمان بیشتری را اختصاص داده و صرف می کند.

ساده باشد

بهترین روش برای ارائه ی توضیحات قوانین مربوط به طراحی بیان آن در قالب مثال است: لوگو شرکت نایک ، بیانگر این مطلب است که لوگو ساده تر، لوگوی قابل تشخیص تری خواهد بود .لوگو نایک با بهره جستن از تنها یک علامت، یکی از ساده ترین لوگو های طراحی به شمار می آید که در عین سادگی معانی زیادی را با خود به همراه دارد و در تمامی نقاط جهان به خوبی شناخته شده است.

یک طراح موفق در تمام مراحل طراحی از همان طراحی اولیه گرفته تا رسیدن به طرح نهایی همواره به این موضوع توجه دارد و تنها عناصر ضروری را در اثر خود آورده و از پرداختن به جزئیات اجتناب می کند.

رنگ های هوشمندانه داشته باشد

زمانی که تئوری رنگ ها پیچیده می شود، پیدا کردن رنگ های اصلی، یکی از چالش های بزرگ برای برند محسوب می شود. توجه به نکات پایه ای و اساسی زیر در رابطه با این امر ضروری است:

پرهیز از رنگ های بسیار روشنی که به سختی با چشم دیده می شوند
پرهیز از رنگ های نئونی وتابناک، چرا که این رنگ ها در اندازه های کوچک دیده نمی شوند.
طراحی اولیه لوگو به رنگ سیاه و سفید و سپس اعمال رنگ های مورد نظر برای طرح نهایی
انتخاب رنگ های مناسب با شخصیت کسب و کار پیش رو

به مسائل مربوط به تایپوگرافی توجه داشته باشد

تایپوگرافی یکی ار مسائل قابل توجه ای است که می تواند موجب موفقیت و یا شکست یک طرح لوگو گردد. یک طراح لوگو برای انتخاب فونت مناسب برای طرح خود نیاز دارد تا حداقل دوازده فونت مختلف را دیده و مواردی همچون سایز، فاصله گذاری و وزن هر یک از این حروف را بررسی نماید. طرح حروف همانند سایر عناصر لوگو باید مناسب با شخصیت برند باشد.

از جمله مثال های خوب در این زمینه می توان به نوع فونت به کار رفته در برند هایی همچون یاهو، کوکاکولا و توییتر اشاره نمود.

وابسته به افکت ها نباشد

نرم افزار های گرافیکی قدرتمندی همچون ادوبی فتوشاپ و یا ادوبی ایلوستریتور در ارائه و پیشنهاد فیلتر ها و افکت های مناسب، ابزار های قدرتمندی دارند اما طراحی لوگو نباید وابسته به این المان ها بوده و باید بدون چنین افکت نیز طرحی کامل و قدرتمند جلوه کند. خوب است تنها زمانی از افکت ها استفاده شود که در بهبود کیفیت اثر نقشی داشته باشد.

بین عناصر طرح تعادل ایجاد کند

ذهن انسان به طور طبیعی از مشاهده تعادل لذت می برد، بنابراین این موضوع اهمیت دارد که طراح قادر باشد میان تمامی اعضا و عناصر یک لوگو تعادل لازم را بر قرار کند. از جمله موارد زیر:

دست یافتن به تعادل مطلوب از طریق بازی با اندازه و وزن خطوط تمامی اشکال گرافیکی و طرح حروف

قرار دادن طرح در یک چارچوب مربعی جهت سهولت در مقیاس پذیری. به طوری که برای یک وب سایت، پوستر و یا بر روی یک پاکت نامه قابل استفاده باشد.

گاهی برای برخی طرح های خاص ممکن است قوانین شکسته شود اما طراح باید به خاطر داشته باشد که طراحی لوگو را برای توده های مردم انجام می دهد و نه فقط برای متخصصین هنر، بنابراین سعی داشته باشد تا طرحی متعادل ایجاد کند.

منحصر به فرد باشد

آخرین قانون از طراحی یک لوگو تاثیر گذار، قانونی بسیار ساده است. از کار دیگر طراحان تقلید نشود، آنالیز رقبا و مشاهده آثار برخی از آنها برای الهام گرفتن، کار اشتباهی نیست، اما تقلید از طرح فرد دیگر، برای طراحی لوگو بسیار آسیب رسان خواهد بود. درواقع منحصر بودن را می توان مجهز بودن طراح به یک سبک مخصوص طراحی دانست.

 

کدام نوع طراحی لوگو را می پسندید؟

نوع طراحی لوگو

لوگو تایپ:

در طراحی لوگو تایپ می توان برای سفارش نام برند، شرکت، سایت و یا محصول استفاده کرد. طراحی لوگو تایپ بدون استفاده از فونت آماده به صورت زیبا و منحصر به فرد تک تک حروف طراحی می شود. لوگو تایپ بیانگر رسمیت، قدرت و یا حس حرکت و جنبش هر کسب و کاری است.

طراحی-لوگو-متن

لوگو تصویر:

طراحی لوگو تصویر به صورت آیکونیک انجام می شود. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تمرکز طراحی لوگو تصویر روی نشانه های تصویری مرتبط با کسب و کار مورد نظر می باشد. لوگو تصویر در واقع تصویرگر نمادی از کسب و کار است و نظر هر بیننده با هر ملیت و زبانی را جلب می کند.

طراحی-لوگو-تصویر

لوگو ترکیبی:

طراحی لوگو ترکیبی نیز همان طور که از نام ان پیداست ترکیبی از لوگوی نوشتاری و تصویری است. در طراحی لوگو ترکیبی از تصویر به عنوان نماد برند و نوشتار منحصر به فرد برای نام برند استفاده می شود. در طراحی لوگو ترکیبی رعایت هارمونی بین نماد نوشتار و تصویر بسیار مهم است.

طراحی-لوگو-ترکیبی

 

 

رنگ ها در طراحی لوگو چه معنایی دارند؟

اگر یک تصویر گویای هزاران لغت می باشد، یک تصویر با رنگ های معنا دار و قابل درک، میلیون ها برابر ارزشمند تر بوده و در حافظه ماندگار تر خواهد شد. در این زمینه تحقیقات و آزمایش های فراوانی صورت گرفته شده است. در این بخش به معنای چند رنگ به طور مثال اشاره می کنیم:

قرمز:

رنگ تندی که قادر است احساسات شدیدی از جنگ و خونریزی گرفته تا شور و عشق را ایجاد کند. در طراحی لوگو از این رنگ برای جلب توجه مردم استفاده می شود، همچنین رنگ قرمز به دلیل بالا بردن فشار خون می تواند حس گرسنگی را به بیننده های خود القا کند. به همین دلیل است که از این رنگ در طراحی ویژه رستوران ها استفاده می شود.

آبی:

رنگ آرام بخشی است که می تواند تصاویری از قدرت، موفقیت و امنیت را در ذهن ما تداعی کند.این ادعا می تواند کاملا درست باشد کهاکثر مردم حداقل یک بار در طول زندگی خود به یکی از طیف های رنگ آبی علاقه پیدا کرده اند. این رنگ یکی از محبوب ترین رنگ ها در طراحی لوگو محسوب می شود.

سبز:

رنگ سبز نشانی از زندگی و نو شدن می باشد، رنگی آرام بخش و تسکین دهنده به شمار می آید، با این وجود می تواند نشانی از حسادت و بی تجربگی نیز به حساب آید. معمولا این رنگ در لوگو کمپانی هایی دیده می شود که قصد دارند خود را دوستار محیط زیست نشان دهند.

قهوه ای:

رنگ قهوه ای نشانی از طبیعت و استفاده می باشد. این رنگ در لوگو هایی به کار می رود که مربوط به ساخت و ساز می باشد و سادگی، گرما و طبیعی بودن را در ذهن انسان متبادر می کند.

سیاه:

رنگ سیاه سمبلی از شیطان و یا هر چیز مخاطره انگیزی می باشد، نزد مردم به عنوان مقیاسی از قدرت شهرت دارد. این رنگ در لوگو های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نمونه کارهای طراحی لوگو

طراحی-لوگو-1

طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی اپ سین

طراحی-لوگو-2

طراحی لوگو فروشگاه فاباچرم

طراحی-لوگو-3

طراحی لوگو فروشگاه اسسوری پوست و مو فشن

طراحی-لوگو-4

طراحی لوگو پوشاک ایلیا

طراحی-لوگو-5

طراحی لوگو شرکت بازرگانی کیمیا تجارت

طراحی-لوگو-6

طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی ایلیا

طراحی-لوگو-6

طراحی لوگو فروشگاه لوازم خانگی سید

طراحی-لوگو-7

طراحی لوگو آتلیه تخصصی فیلم و عکس رویش

طراحی-لوگو-9

طراحی لوگو خشکبار عارف

طراحی-لوگو-10

طراحی لوگو مرکز مشاوره تغذیه عطر سیب

طراحی-لوگو-11

طراحی لوگو چاپ دیجیتال رسالت

طراحی-لوگو-12

طراحی لوگو مرکز ترک اعتیاد آرمان پاک

 

پلن تعرفه طراحی لوگو

طراحی_لوگو_متن
طراحی_لوگو_تصویر
طراحی-لوگو-ترکیبی

 

چرا متحمل هزینه های شرکت های طراحی لوگو شوم درحالی که امکان طراحی لوگو کم هزینه تر نیز وجود دارد؟

ما در زمانه ای به سر می بریم که هر صاحب کسب و کاری نیازمند یک وب سایت برای حمایت از شرکت، محصولات و یا خدمات خود می باشد. بنابراین، تقاضا برای داشتن یک لوگو در سطح بالا بسیار است. به طور عمومی یک لوگو به هدف یادآوری فوری تجارت و یا محصول مخصوص به یک کسب و کار خاص و شناخت یک برند در نزد عموم مردم به کار برده می شود.
این نکته قابل توجه است که معمولا کسب و کار های کوچک نسبت به طراحی لوگو عجولانه عمل کرده و دقت کافی را در انتخاب اندازه ی مناسب، موقعیت قرارگیری و موادی که در محیط طرح به کار گرفته می شود، به خرج نمی دهند و در نتیجه آسیب جدی به جلوه بصری طرح خود وارد می نمایند.
در طراحی لوگو به هیچ وجه نباید از بازسازی لوگو های مختلف برای یک برند و یا شباهت دادن طرح لوگو به لوگو های دیگر استفاده شود. توجه به این امر ضروری است که لوگو معرف برند یک کسب و کار است رسالت طراح لوگو این است که طراحی را به گونه ای انجام داده تا خروجی کار لوگویی باشد در عین سادگی، درجه یک و منحصر به فرد
ار آنجا که می توان از لوگو ها در تمامی قسمت های مربوط به مکاتبات تجاری استفاده شود، از حمله کارت ویزیت، فاکتور، پاکت نامه، سررسید و … به این ترتیب یک کمپانی می تواند به کمک لوگو خود چهره ای متمایز در میان جمعیت کسب و کار های دیگر ایجاد نماید، در صنف خود رهبری کرده و به عنوان برندی قدرتمند و پیشرو شناخته شود، تمام این موارد گویای اهمیت فوق العاده طراحی لوگو در کسب و کار می باشد پس چه خوب است که از ابتدا بزرگ اندیشیده شود تا پتانسیل بیشتری برای باقی ماندن در دراز مدت برای یک کسب وکار ایجاد شود.
تسخیر قلب ها و ذهن های مخاطبان به واسطه ی ساخت یک لوگو به یاد ماندنی، می تواند سبب برقراری ارتباط مردم با برند شده و آوازه ی آن کسب و کار را بر سر زبان ها بیاندازد.
بنابراین طراحی لوگو را جدی بگیرید… جدی بگیرید… جدی بگیرید…

 

دریافت مشاوره رایگان طراحی لوگو پیش از ثبت سفارش

روش های دریافت مشاوره از واحد پشتیبانی کلاژ:

1. ارتباط تلفنی از طریق تماس با شماره تلفن های 01734261066 و 09211395880

2. ارتباط از طریق آی دی تلگرام کلاژ kolazhgroup@

 

نحوه ثبت سفارش طراحی لوگو

شما دوست عزیز می توانید با پر کردن فرم زیر مرحله اولیه ثبت سفارش خود را آغاز کنید تا واحد پشتیبانی در اولین فرصت با شما تماس گیرد.

 

چرا طراحی لوگو با کلاژ

لوگو نشان و هویت منحصر به فرد هر کسب وکاری است بنابراین تمرکز بر روی طراحی لوگو بسیار مهم است.

این نشان تمام مدت حیات برند شما ماندگار بوده و این طراحی درست لوگو ست که از شما تصویری روشن در اذهان ایجاد می کند. خوب است که در همان آغاز کار طراحی لوگو به بهترین شکل انجام شده باشد تا از اسراف وقت و هزینه های ناشی از تغییر و بهبود آن جلوگیری شود.

کلاژ با تکیه بر دانش گرافیکی خود این اطمینان را به شما می دهد که برای طراحی خلاق لوگوی شما آمادگی کامل را دارد و طراحی لوگو را مختص شما و با عشق برای شما انجام خواهد داد.

آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد خواست و رضایت شما عزیزان است. لبخند رضایت شما مهم ترین دستاورد کلاژ است.

مجموعه کلاژ خواسته شما را هر اندازه دشوار باشد با آغوش باز پذیراست و برای رسیدن به نتیجه مطلوب تمام تلاش خود را خواهد کرد.

 

متن قرارداد سفارش طراحی لوگو

این موافقتنامه در تاریخ……………………………………… مابین ……………………………. به نشانی ……………………………………………………………………. و شماره تماس ……………………………. که از این پس کارفرما نامیده می‌شود و گروه هنری کلاژ که از این پس مجری نامیده می‌شود طبق مقررات و شرایطی که در اسناد و مدارک این قرارداد درج شده است منعقد می‌گردد.

ماده 1) موضوع قرارداد و شرح خدمات مجری
خدمات طراحی لوگو

ماده 2) جدول زمانبندی پرداخت
50% از کل مبلغ در زمان عقد قرارداد بعنوان پیش پرداخت دریافت می‌گردد.
50% در زمان تحویل نهایی پروژه

ماده 3) مبلغ قرارداد
مبلغ قرارداد با توجه پلن انتخابی تعیین می گردد.

ماده 4) مدت قرارداد
مدت این قرار داد 30روز پس از امضا و ارائه برگه سفارش و پرداخت پیش پرداخت از سوی کارفرما می‌باشد.
زمان بررسى و اظهارنظر و تایید نمونه اولیه توسط کارفرما حداکثر به مدت 5 روز کاری می‌باشد.
شروع زمان بندى اجراى قرارداد منوط به پرداخت پیش پرداخت از سوى کارفرما به مجری و نیز تحویل اطلاعات و مدارک مورد نیاز جهت اجراى موضوع قرارداد میباشد.
در صورت طولانی تر شدن زمان بررسی و تایید کارفرما، به منزله عدم تایید طرح های ارائه شده تلقی شده و مبلغ پیش قرارداد به عنوان حق الزحمه مجری در نظر گرفته می شود.

ماده 5) مراحل اجرای موضوع قرارداد
مرحله اول پس از عقد قرارداد : پرداخت مبلغ پیش پرداخت بر اساس شرایط ذکر شده
مرحله دوم : دریافت اطلاعات اولیه، نظرات و پیشنهادات مد نظر کارفرما در خصوص طراحی موضوع قرارداد
مرحله سوم : طراحی اولیه موضوع طراحی قرارداد توسط مجری و ارائه به کارفرما
مرحله چهارم : تایید یکی از طرح های اولیه ارائه شده و یا اعمال نظر کارفرما در خصوص یکی از طرح های ارائه شده
مرحله پنجم : اعمال تغییرات احتمالی کارفرما بر روی طرح های اولیه ارائه شده توسط مجری و تایید نهایی طراحی اولیه
مرحله ششم : تکمیل طراحی و تحویل بخش طراحی موضوع قرارداد به کارفرما
مرحله هفتم : اعمال نظر و تغییرات نهایی کارفرما در نحوه جایگذاری اطلاعات و سپس تایید نهایی موضوع قرارداد توسط کارفرما
مرحله هشتم : پرداخت مرحله دوم مبلغ قرارداد بر اساس شرایط مندرج
مرحله نهم : تحویل نهایی موضوع قرارداد به کارفرما و پایان قرارداد
مرحله دهم : دریافت نسخه قرارداد کارفرما و ابطال آن

ماده 6) تعهدات مجری
مجری متعهد میگردد در صورت دریافت کلیه داده ها و موارد مورد نیاز در طراحی ، موضوع قرارداد را حداکثر در مدت زمان ذکر شده در بند مدت قرارداد به کارفرما تحویل نماید.
بدیهی است در صورت عدم تایید هیچیک از طرح ها، هیچ گونه فایل یا عکس از طراحی های انجام شده در اختیار کارفرما قرار نخواهد گرفت. و کارفرما حق هیچگونه استفاده از ایده ها و طرحهای ارائه شده توسط مجری را ندارد.
کلیه اطلاعاتى که توسط کارفرما به عنوان اطلاعات محرمانه در اختیار مجری گرافیک قرار میگیرد از سوی مجری محرمانه تلقی میگردد و مجری گرافیک موظف به حفظ و نگهدارى اطلاعات داده شده بوده و حق انتقال به غیر را ندارد.

ماده 7) تعهدات کارفرما
کارفرما متعهد می گردد کلیه اطلاعات مورد نیاز طراحی را در اختیار مجری قرار دهد. بدیهی است در صورت عدم تحویل اطلاعات و تصاویر صحیح مورد نیاز در طراحی به طراح، مجری هیچگونه مسئولیتی در خصوص تحویل به موقع موضوع قرارداد در مدت زمان ذکر شده بر عهده نخواهد داشت.
حداکثر فرصت اعلام نظر نماینده کارفرما در خصوص تایید طرح های ارائه شده در مراحل هفتم (مراحل اجرای موضوع قرارداد)، چهار روز کاری می باشد. بدیهی است عدم اعلام نظر کتبی در مهلت اشاره شده به معنی تایید آن مرحله خواهد بود.
ماده 8) فسخ قرارداد
قرار داد از نوع لازم تلقی شده و تنها در مورد زیر قابل فسخ می باشد.
1. قصور مجری در تحویل به هنگام کار. که در این صورت قرارداد می تواند از سوی کارفرما فسخ شود به شرط آن که کلیه هزینه کار انجام شده از سوی کارفرما با کسر خسارات احتمالی به مجری پرداخت شود و در مقابل مجری نیز موظف به تحویل کلیه اطلاعات و کارهای انجام شده به کارفرما می باشد.
2. توافق طرفین قرارداد.
تبصره – فسخ قرار با اخطار کتبی یک هفته ای از سوی طرفین ممکن خواهد بود.
ماده 9) تمدید قرارداد
تمدید این قرارداد مجاز می باشد.
این قرار داد در تاریخ …………………………………………………….. در 9 ماده در دو نسخه که هر یک به تنهایی اعتبار یکسان دارند تنظیم و به امضای …………………………………….. به سمت مجری و ……………………………………………….. به سمت کارفرما رسید.

مهر و امضای کارفرما                                                                                مهر و امضای نماینده اجرایی گروه هنری کلاژ